Archives

Email: kinga.kalcza-janosi@ubbcluj.ro

Am absolvit Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Specializarea Psihopedagogie Specială la Universitatea Babeș-Bolyai, apoi mi-am continuat studiile de masterat la Specializarea Consiliere și Intervenție Psihologică.

Am susținut teza de doctorat în 2013 cu titlul: “Corelații cognitive și motivaționale ale diabetului”. Lucrez la Departamentul de Psihologie Aplicată din anul 2008.

Predau Psihologia Sănătății la nivel licență și la nivel master Dezvoltarea comportamentului sanogen la școlari, totodată predau și materii interdisciplinare îmbinând psihopedagogia specială cu psihologia, cum ar fi Psihopedagogia inadaptării și a devianței comportamentale și Consilierea familiei și a persoanelor cu dizabilități.

Aria mea cercetare acoperă mai multe domenii ale psihologiei sănătății, sunt interesată de mai mulți ani de aspectele legate de psihologia bolilor cronice. Colaborez de mai mulți cu Societatea Maghiară de Diabet. Sunt membru al Asociației Psihologilor din România și lucrez ca psiholog clinician practicant autonom.

 



Email: reka.orban@ubbcluj.ro

Din anul 1994 m-am implicat ca voluntar, animator, lider de grup și lider adjunct al Fundației Hit és Fény (Faith and Light), al cărei scop principal este de ajuta persoanele cu deficiență de intelect și familiile lor.

Am obținut diploma de licență în Psihopedagogie Specială în anul 1998 la UBB. Din 2003 am lucrat cu copii cu tulburări de învățare și deficiență de intelect (educație incluzivă) la Liceul “Báthory István” din Cluj-Napoca.

Între timp, am absolvit masteratul în Specializarea Formare Incluzivă (în anul 2001), după care am devenit asistent universitar, iar începând cu anul 2008, după ce am absolvit Școala Doctorală, am devenit lector universitar.

Tema mea de cercetare cuprinde evaluarea și dezvoltarea abilităților a persoanelor cu nevoi speciale și îmbunătățirea calității vieții lor.

 



Kiss Szidonia

Email: szidonia.kiss@ubbcluj.ro

prealabil prin email

Am absolvit Universitatea Babeș-Bolyai, Specializarea Psihopedagogie Specială în anul 2006. Am absolvit Facultatea de Biologie în 1984. În anul 1997 am devenit doctor în Științe Biologice în genetica umană.

Din 2003 am devenit lector universitar la Departamentul de Psihologie Aplicată UBB, apoi din anul 2007 am devenit conferențiar universitar.

Am predat următoarele discipline: Neuroștiințe, Genetica umană, Psihologie evoluționistă, Consiliere genetică, Tulburări Psihosomatice.

Interesul meu științific se axează pe analiza neuronală și genetică a fenomenelor psihologice, originea multifactorială a tulburărilor psihosomatice.

Publicațiile mele majore: Introducere în neuroștiințe – Universitatea din Cluj-Napoca, Abordări genetice în psihopedagogia specială – Presa Universitară Clujeană,Volum comun: Identificarea, prevenirea și terapia problemelor de integrare școlară – Editor: Kiss Sz. Presa Universitară Clujeană.

 


 

 



default

Email: aniko.mate@ubbcluj.ro

prealabil prin email

 

 

 

 

 


Megyesi Judidt

Email: judit.megyesi@ubbcluj.ro

Luni-Vineri
între orele 10-18
Bibliotecă


default

Email: istvan.lakatos@ubbcluj.ro

Studenţilor de la zi: Luni-Joi între orele 10-12
Studenţilor de la distanţă: Vineri între orele 13 – 15
Secretariat


default

Email: ildiko.simon@ubbcluj.ro

Studenţilor de la zi: Luni-Joi între orele 10-12
Studenţilor de la distanţă: Vineri între orele 13 – 15
Secretariat


Email: borbala.tamas@ubbcluj.ro

prealabil prin email

În anul 2012 am absolvit Facultatea de Arte și Design, secția pictură, în cadrul Universității de Vest din Timișoara, obținând diploma de licență.

În perioada 2014 am început studiile de masterat în cadrul Universității de Artă și Design Cluj-Napoca, finalizând în anul 2016. În paralel am fost studentă la Universitatea Babeș-Bolyai, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Cluj-Napoca, obținând diploma de licență în anul 2017. În octombrie 2017 am început studiile de masterat și doctorat, în cadrul aceleiași facultăți.

 


 

 


Email: andrea.barta@ubbcluj.ro

Am terminat studiile de psihologie în 2017 și am fost admisă la masteratul de Consiliere și Intervenție Psihologică. În timpul studiilor de licență am terminat și modulul pedagogic, în aceeași timp am început să predau psihologie în liceu, să ajut elevii în învățătură. În primul rând sunt interesată de factorii cognitivi care stau la baza performanței de succes, metacogniție, planificare, managementul timpului și dezvoltarea acestora. În 2017 am început să predau seminarii la psihologie în limba maghiară.

 



Email: anna.veres@ubbcluj.ro

prealabil prin email

Am terminat studiile de licență în psihologie în 2014, în anul 2016 am absolvit masteratul Consiliere și Intervenție Psihologică. După masterat am fost admisă la școala doctorală Psihodiagnostic și Intervenții Psihologice Validate Științific. Tema tezei mele este dezvoltarea carierei în etapele de încercare.

 

 


 

 


Email: eszter.marschalko@ubbcluj.ro

prealabil prin email

I obtained my bachelor’s and master’s degrees in psychology at Babeș-Bolyai University Cluj-Napoca between 2002 and 2007. I also completed my doctoral and postdoctoral studies here. My first research area, as a psychology student, was memory (eyewitness memory, the effect of a suggestion or situational analogy on memory), and later I was involved in the study of the psychological context of academic performance and learning self-regulation (in my doctoral and postdoctoral studies). My PhD thesis was entitled „Academic Performance in Higher Education: Facilitators, Risk Factors, and Intervention Possibilities.” Post-2018, my experiences and training have led me to a new research interest focusing on exploring the relationship between optimal ageing, personality, and self-regulation. This new research project draws inspiration from geronto- psychology and adult developmental sciences. I aim to explore the biological, psychological, and social factors that determine optimal ageing and adult development in Romania. These factors determine the life course of individuals and have a significant impact on their well-being and healthy aging. Of particular interest are emotional self-control and regulation, adult identity development, generational identity and diversity, personality-related risk factors (such as neuroticism, loneliness, and hostility), and protective factors (such as self-control). My research takes into account both individual and institutional perspectives. In the institutional context, for example, I also focus on toxic features of the workplace climate (organizational climate). During my career, I have worked in a number of organizations, and therefore, I originally specialized in the fields of work and organizational psychology. In recent years, an increased personal desire for knowledge of clinical aspects has led me to further my formation in clinical psychology. Since 2008, I have also been working in private practice within Ergo Human Resources. In my professional career, I balance teaching, research, and private practice roles. As a lecturer, I constantly strive to develop and keep up-to-date with the latest knowledge. My academic research strengthens my practice and the basis of my learning.

 


 

 


Email: kinga.szabo@ubbcluj.ro

prealabil prin email

Sunt membru al Departamentului de Psihologie Aplicată din anul 2012. Din domeniile psihologiei în centrul interesului meu se află psihologia muncii și organizațională. Am participat la mai multe cursuri de formare menite să creeze cunoștințe psihologice importante în lumea muncii și în organizații. În calitate de voluntar am reușit să înțeleg cum se aplică aceste cunoștințe teoretice în practică. Am predat mai multe discipline: Introducere în psihologie generală și Psihologia generală și a personalității, Psihologia educației, și Psihologia muncii și organizațională. Domeniul meu principal de cercetare este psihologia creativității, examinarea factorilor care pot prezice, îmbunătăți sau stimula creativitatea. Am primit titlul de doctor în psihologie în anul 2015, absolvind Școala doctorală Psihodiagnostic și Intervenții Psihologice Validate Științific. În timpul studiilor mele de doctorat am petrecut câteva luni în Institutul Cattolica del Sacro Cuore de la Universitatea din Milano, unde am examinat caracteristicile culturale ale creativității.

 


 

 


default

Email: jolan.velencei@ubbcluj.ro

prealabil prin email

Am început să lucrez ca matematician programator și după 26 de ani am obținut o diplomă în IT ca profesor la Universitatea “Eötvös Lóránd” (ELTE TTK). Am cercetat procesele de luare a deciziilor susținute de sisteme bazate pe cunoaștere la Universitatea din Budapesta de Tehnologie și Economie. Am participat la elaborarea site-urilor de formări post-universitare. În 2008 am obținut doctoratul la Școala Doctorală de Management și Organizare.
În prezent sunt conferențiar la Universitatea Óbudai “Keleti Károly” la Facultatea de Științe Economice. Predau următoarele discipline: Suport decizional, Rezolvarea problemelor bazate pe sistem, Gestionarea cunoștințelor, Aplicații IT în afaceri.

Pun un accent deosebit pe modul în care studenții mei pot aplica învățarea în diferite contexte. Pentru a facilita învățare în acest mod folosesc instrumentele de vizualizare a cunoștințelor.
În prezent lucrez ca coordonator științific al atelierului de cercetare “Platforma de cunoștințe bazate pe colaborare” al universității pentru a compila un conținut mashup pe o platformă de cunoștințe bazată pe cloud. Susțin prelegeri la conferințe naționale și internaționale.

 


 

 


Email: ibolya.kotta@ubbcluj.ro

Am absolvit Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Specializarea Psihologie în 1999, apoi am absolvit masteratul la Specializarea Consiliere Școlară în anul 2003. În 2010 am terminat doctoratul în domeniul psihologiei.

Am devenit asistent universitar în 2009, apoi din 2011 am primit funcția de lector universitar la Departamentul de Psihologie Aplicată, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-Napoca.

Am predat disciplinele: Psihologie școlară, Consiliere școlară, Psihologia educației. Interesul meu profesional și științific se concentrează asupra psihologiei copilului și psihologia școlară, consilierea educațională.

 În calitate de consilier familial și consilier școlar și psiholog educațional, videotrainer, combin abordarea centrată pe persoană cu elemente de terapie orientată spre soluții;tehnici de analiză comportamentală, îmbunătățirea relației părinte-copil și a profesorului-copil, analiza conflictelor în familie și în clasă, creșterea eficienței în educație și formare profesională și sporirea eficienței cadrelor didactice. Cred ferm că dezvoltarea competențelor adulților bazate pe responsabilitate (părinți, educatori, profesori ), și dezvoltarea încrederii în sine este calea cea mai scurtă spre o copilărie echilibrată a noilor generații.